بلدرچين وفوايد آن
وبلاگ حرفه و فن
حرفه و فن

بلدرچين وفوايد آن

بلدرچين پرنده اي پرجنب و جوش و گوشت آن بسيار لذيذ ميباشد ، از لحاظ علمي ماده اي به نام "گليکوژن"در سلولهاي ماهيچه اين پرنده وجود دارد و هرچقدر ماهيچه در طول زندگي اين پرنده فعال باشد گوشت آن لذيذتر است. به همين دليل گوشت بلدرچين از گوشت مرغ و ديگر ماکيان برتري دارد.

 

از ديگر مزاياي اين پرنده اين است که بعد از طبخ به دليل وجود سلولهاي پيچيده پيوندي در اثر پخته يا بريان شدن به هيچ وجه متلاشي نميشود و پرنده ترکيب خود را کاملاً حفظ کرده و در پذيراييها ، زيبايي و آرامش فراواني به سفره ميدهد.

 

ارزش پروتئين موجود در گوشت اين پرنده 913/24 درصد است و اين در حاليست که انواع اسيدهاي آمينه کمياب که در ساير پروتئينها يافت نميشود ، در گوشت اين پرنده به وفور وجود داشته باشد. به همين دليل در اغلب نقاط دنيا پزشکان براي افراد مسن و از کار افتاده که احتياج مبرمي به ترميم سلولهاي از دست رفته بافتهاي خود را براي حفظ و بازيابي سلامت و شادابي خود دارند، مصــــرف گوشت بلدچين را تجــــويــــز مينمايند.

 

از طرف ديگر وجود عناطر معدني کمياب و ويتامينهاي عديده در گوشت اين پرنده آن را براي امراض صعب العلاج همچون « آسم ، تشنج ، فشار خون ، ضعف اعصاب و يا در مواردي ناراحتي هاي رواني و عقب افتادگيهاي جسمي و رواني و همچنين بيخوابي همچون داروي معجزه آسا ميباشد» .

 

خواص درماني گوشت و تخم بلدرچين!

 

1- سرشار از امگا3

 

2- غني از آهن / ويتامينهاي آ ، ب ، ث / اسيدهاي آمينه و ميکرو المانها

 

3- توصيه شده براي دوران بارداري – سنين رشد

 

4- تنظيم سيکل خواب / افزايش مقاومت بدن

 

5- عاري از کلسترول مضر / مناسب براي شير خواران

 

6- تنظيم سيستم عصبي ، قلبي و گوارشي

 

7- استحکام عضلات و استخوان ها

 

8- افزايش تمايلات جنسي

 

9- دفع مواد راديو اکتيو و سرطان زا

 

10- در کشور ژاپن به عنوان بخشي از صبحانه کودکان نيز مورد استفاده قرار ميگيرد.

 

11- بدليل حجم کم تخم بلدرچين و ميزان بالاي پروتئين آن نسبت به تخم مرغ ، براي ورزشکاران بخصوص بدنسازان عزيز نيز توصيه ميشود.

 



برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

درباره وبلاگ

به نام خالق هستی .به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ توسط قاسمی دبیر حرفه وفن طراحی گردیده است.اميد است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزيز با نظرات و پيشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ مرا ياري نمايند.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 60
بازدید کل : 574360
تعداد مطالب : 445
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1